بایگانی نویسنده: مریم گرایلی افرا

مریم گرایلی افرا

درباره مریم گرایلی افرا

معاون سایت

ویژگی­های شناختی کودکان با ناتوانی های یادگیری (قسمت ۲)

حافظه اهمیت حافظه را در یادگیری نمی­توان نادیده گرفت. پژوهش­های مختلف، رابطه حافظه با مشکلات خواندن، زبان، هجی کردن و سایر سطوح را نشان داده اند. حافظه شامل حافظه کوتاه مدت، حافظه بلندمدت و حافظه کاری است. حافظه کوتاه مدت … ادامه‌ی خواندن

ارسال شده در اختلالات یادگیری | برچسب‌شده , | پاسخ دهید:

ویژگی­ های شناختی کودکان با ناتوانی­ های یادگیری( قسمت ۱)

افراد با ناتوانی یادگیری تفاوتهای بسیاری با یکدیگر دارند و نمی توان برای آنها ویژگی های یکسانی را مطرح نمود. افراد این گروه از نظر ویژگی های جسمانی، نشانه ها، الگوهای ژنتیکی و سایر ویژگیها با یکدیگر تفاوت دارند. با … ادامه‌ی خواندن

ارسال شده در اختلالات یادگیری | برچسب‌شده , , , , , | پاسخ دهید:

اختلال در خواندن

خواندن یکی از مهارتهای اساسی است که ما را در دریافت و درک اطلاعات و مفاهیم جدید یاری می دهد. اکثر دانش آموزان مقدمات مهارتهای اساسی را در دبستان می آموزند، ولی دانش آموزان با نیاژهای ویژه برای اکتساب آن … ادامه‌ی خواندن

ارسال شده در اختلالات یادگیری | برچسب‌شده , | پاسخ دهید:

ALS( آمیوتروفیک لترال اسکلروزیس)

این بیماری در گروه بیماریهای پیشرونده و نورودژنراتیو نوروموسکولار قرار دارد. در فرآیند آن تخریب نورونهای حرکتی در طناب نخاعی، ساقه مغز و کورتکس حرکتی ایجاد می­شود. با پیشرفت بیماری ترکیبی از صدمات نورون حرکتی فوقانی و نورون حرکتی تحتانی … ادامه‌ی خواندن

ارسال شده در بیماری های نورولوژی بزرگسالان | برچسب‌شده , , , , | یک پاسخ

مشکلات نوشتاری

مشکلات نوشتاری به شکل های مختلف دیده می شود، مانند اختلال دیکته نویسی، اختلال انشا نویسی یا اختلال بیان نوشتاری؛ مشکلات دست نویسی و بدخطی. در متن حاضر به مشکلات دست نویسی پرداخته شده است. پژوهش ها نشان داده است … ادامه‌ی خواندن

ارسال شده در دست و مهارت های دست | برچسب‌شده , | پاسخ دهید:

رشد دست خط(قسمت دوم)

توانایی کودک در نسخه برداری و کپی کردن اشکال هندسی مبنای آمادگی او برای نوشتن تلقی می­شود. وقتی کودک بتواند دایره، بعلاوه و مربع را کپی کند توانایی نوشتن بیشتر حروف مانند ح و شکل های مختلف دیگر ان مثل … ادامه‌ی خواندن

ارسال شده در دست و مهارت های دست | برچسب‌شده , , , | پاسخ دهید: