رشد کارهای دوران کودکی از سه تا چهار سالگی

کارهای بازی

  • بازی خیالی پیچیده

ایجاد نمایشنامه در بازی وانمودی به صورت در نظر گرفتن کنشها برای اشیاء که به نقشهای زندگی واقعی یا خیالی مربوط می شوند.

  • بازی سازنده

ایجاد اثر هنری با کمک بزرگسالان

تکمیل پازل و ساخت برج

  • بازی پرجست و خیز

لذت بردن از بازیهای جسمانی، تاب خوردن، پریدن، دویدن، سرخوردن

  • بازی اجتماعی

مشارکت در زمانهای بازی، نقاشی، فعالیت هنری در مرکز پیش دبستانی

مشارکت در گروههای آوازخوانی و رقص

بازی تداعی گر: بازی با کودکان دیگر و تعامل با آنها برای دستیابی به هدف

مهارتهای عملکردی

  • حرکات ظریف / دستکاری

گرفتن دقیق سه پایه ای مداد یا مدادرنگی

رنگ آمیزی بین خطوط

نسخه برداری از شکل های ساده، آغاز نسخه برداری حروف

استفاده صحیح از قیچی برای برش، بریدن شکل های ساده

ساخت طرحهای سه بعدی( برای مثال ساختن یک پل با سه مکعب)

  • حرکات درشت/ تحرک

پریدن، بالا رفتن، دویدن

آغاز جهش و لی لی کردن

راندن سه چرخه

ایستادن روی یک پا برای مدت کوتاه

بالارفتن از پلکان با پاهای متناوب

پرش از پله با دو پا

  • پردازش شناختی

استفاده از اشیاء خیالی در بازی

دادن نقش به عروسک و وسایل بازی و تعامل آنها با وسایل بازی دیگر

تشخیص و دسته بندی کردن اشیاء

  • اجتماعی/ تعامل

تلاش به انجام فعالیت های چالش­آور

ترجیح به بازی با کودکان دیگر. بازی گروهی، جایگزین بازی موازی میشود

رعایت نوبت حین گفتگو و آگاهی از جنبه های اجتماعی مکالمه

علاقمندی به ایفای نقش یک دوست

علاقمندی به همبازیهای هم جنس

در ۳ تا ۴ سالگی بازیهای وانمودی، انتزاعی تر میشوند. اشیاء از جمله یک مکعب می توانند به عنوان نمادی از چیزهای دیگر استفاده شوند. بازی وانمودی در این سن شامل مراحل بسیار مرتبط به یکدیگر است. کودکان نمایشنامه ها را به عنوان پایه ای برای بازی، رشد میدهند( برای مثال، یک کودک، پدر و دیگری، مادر است). آنها این نقشها را در ارتباط با رویدادهای زندگی واقعی با تصور و اشتیاق بازی میکنند. آنها داستان هایی را خلق میکنند و از قدرت نقش های خیالی خود لذت می­برند. بازی نمایشی آنها در این زمان کاملا پیچیده است، اما هنگامیکه در گروه کوچکی قرار میگیرند، تعاملات آنها با همسالان از هدف بازی مهمتر به نظر میرسند. آنها به راحتی میتوانند به فعالیتهای جدیدی که توسط یکی از اعضای گروه پیشنهاد میشود، بپردازند.

مریم گرایلی افرا

درباره مریم گرایلی افرا

معاون سایت
این نوشته در عمومی ارسال و , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>