رشد کارهای دوران کودکی از پنج تا شش سالگی

کارهای بازی

  • بازیهای با قاعده

بازیهای تخته ای

بازیهای رایانه ای با قاعده

بازیهای رقابتی و همکارانه

  • بازی نمایشی

بازی خیالی با جزئیات بیشتر

نقش گزاری داستانها و موضوعات در ارتباط با کارها

تاکید بر واقعیت

بازسازی دنیای واقعی در بازی

  • بازیهای ورزشی

مشارکت در توپ بازی

  • بازی اجتماعی

مشارکت در فعالیتهای گروهی

بازیهای سازماندهی شده گروهی

رقابت برای پیروزی همراه با تعامل اجتماعی

مهارتهای عملکردی

  • حرکات ظریف/ دستکاری

برش با قیچی

نوشتن نام خود از روی نمونه

نسخه برداری از مثلث، تعقیب خطوط لوزی

تکمیل پازل ۲۰ قطعه ای

تعقیب حروف، آغاز نسخه برداری از حروف

دستکاری اشیاء ریز با نوک انگشتان بدون انداختن آنها

استفاده از دو دست در حرکات مکمل

  • حرکات درشت/ تحرک

لی لی کردن مسافتهای طولانی تر

پرش از روی موانع با تعادل مناسب

دریافت توپ با دو دست

شوت کردن صحیح توپ

ایستادن روی یک پا برای مدت ۸ تا ۱۰ ثانیه

  • پردازش شناختی

استدلال مشکلات ساده

بازی بیشتر مبتنی بر دنیای واقعی است تا دنیای خیالی

مشارکت در بازیهای سازماندهی شده

استفاده از کنشهای پیچیده در بازی

نشان دادن تقلید با تاخیر

  • اجتماعی/ تعامل

شرکت در گروههای دو تا چهار نفره با بازیهای سازماندهی شده پیچیده

دوست یابی (دوستان هم جنس)

لذت بردن از آوازخوانی و رقص، معنای کلمات و موسیقی را منعکس می­نماید

درک احساسات دیگران نشان داده می­شود

مریم گرایلی افرا

درباره مریم گرایلی افرا

معاون سایت
این نوشته در عمومی ارسال و برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>